Geen verzendkosten; CAMERIG & HOUFFA wielen

Het remoppervlak in goede conditie houden

Wanneer je hebt geïnvesteerd in iets waardevols zoals een ZEAL wielset, wil je hem waarschijnlijk zo lang mogelijk in goede conditie houden. Ook al hebben we er al voor gezorgd dat onze producten zeer duurzaam zijn, zullen jullie allemaal begrijpen dat de producten na verloop van tijd slijten.

Wanneer je de trotse eigenaar bent van een velgrem CAMERIG44 of RANDA35 wielset, hebben we een tip voor je om ze langer in uitstekende conditie te houden.

Door een 1,5k carbon remoppervlak aan te brengen en dit te combineren met de SwissStop Black Prince remblokken, hebben we er al voor gezorgd dat de slijtage van het remoppervlak beperkt is. De werkelijke slijtage is afhankelijk van meerdere factoren, zoals de weersomstandigheden etc., maar wist je dat ook jij de levensduur van het remoppervlak aanzienlijk kunt beïnvloeden?

Kleine deeltjes zoals zand etc. kunnen vast komen te zitten in de remblokken, vooral tijdens regenachtige dagen, en als ze dat doen, zullen ze in de toplaag van het carbon en epoxy gaan krassen. Natuurlijk kan je dit niet voorkomen tijdens de rit, maar als je je remblokken regelmatig tussendoor inspecteert, zal je zien wat wij bedoelen.

Het reinigen van de remblokken om de deeltjes* te verwijderen is vrij eenvoudig:

1.Verwijder de wielen uit je fiets

2.Verwijder grotere deeltjes van de remblokken met behulp van de scherpe punt van een mes of iets dergelijks (zorg ervoor dat je dit veilig doet en snij jezelf niet).

3.Kleine deeltjes kunnen met fijn schuurpapier worden verwijderd. Schuur een heel dun laagje van de bovenkant van de remblokken af. Je zult merken dat het niet lang duurt voordat het oppervlak van de remblokken weer schoon en vrij van deeltjes is.

4. Monteer je wielen, zorg ervoor dat de snelspanners goed gesloten zijn, geniet van je volgende rit en vergeet niet; #ridewithzeal !

* soms zal je merken dat er geen deeltjes in de remblokken zitten, maar dat er wel enige verglazing van het remoppervlak is ontstaan door remmen bij zeer hoge snelheden. De verglazing heeft weinig effect op de levensduur van het remoppervlak, maar wel op de remprestaties. Wij adviseren je ook de verglazing van de remblokken te verwijderen met fijn schuurpapier zoals beschreven onder de nummers 3 en 4 hierboven.

← Older Post Newer Post →



Leave a comment

Please note, comments must be approved before they are published