Geen verzendkosten; CAMERIG & HOUFFA wielen

About us

Als je kijkt naar onze achtergrond dan zal het geen verassing zijn dat we onze krachten gebundeld hebben met eenzelfde visie. Deze visie was de drijvende kracht achter onze acties tijdens de ontwikkeling van ons bedrijf, van ons merk, en in de eerste plaats van onze producten. We zijn ervan overtuigd dat er veel meer mensen zijn die onze mentaliteit en visie delen. Visie, missie, corporate identity, merkattitude, een breed speelveld: het zijn allemaal termen die in zeer groot detail in een “about us” sectie kunnen worden beschreven. Maar wij houden het kort en eenvoudig. "ZEAL" beschrijft onze individuele houding daarom is het een onderdeel van onze identiteit en dus is het ook onze huisstijl en merkattitude samengeperst in één enkel woord. [ZEAL = ijver, geestdrift, vuur, ambitie]

Altijd wanneer we fietsen, doen we dit met “zeal” om sneller te zijn, wanneer we een product ontwikkelen, doen we dat “zealously”, zodat het product beter presteert en wanneer we in contact zijn met onze klanten, werken we met speciale “zeal” om de verwachtingen te overtreffen. 

Alles draait om jou, de gepassioneerde fietser voor wie wij ernaar streven high-end en hoogwaardige producten beschikbaar te maken tegen een betaalbare prijs.

Maar uiteindelijk is het vieren en genieten van de resultaten net zo belangrijk als de moeite die het gekost heeft. We houden ervan dit te doen, maar we zien er ook naar uit onze passie te delen met een grote schare fietsers.

Dus de “about us” sectie draait niet alleen om ons. Alles draait om jou, de gepassioneerde fietser voor wie wij ernaar streven high-end en hoogwaardige producten beschikbaar te maken tegen een betaalbare prijs. We zijn in direct contact met jou, omdat jij degene bent die de producten gebruikt, ons je wensen laat weten, ons feedback geeft, vraagt om verbeteringen en je ritten met ons deelt. 

fullscreen

 

ABOUT ROLAND

Wanneer je in Nederland opgroeit, leer je het fietsen bijna op hetzelfde moment als dat je leert lopen. Fietsen is een niet weg te denken deel van onze cultuur en zolang ik mij kan herinneren, heb ik fietsen altijd geweldig gevonden. Toen ik nog klein was, probeerde ik mijn fiets altijd zelf sneller te maken, zodat ik een voordeel had ten opzichte van mijn vriendjes. Een van mijn trucjes was het zorgvuldig spannen van de ketting van mijn fietsje zonder versnellingen. Uiteraard maakte dit in de realiteit niet of nauwelijks verschil, maar het psychologische effect voor mij was enorm!

Op mijn 13e kreeg ik mijn eerste mountainbike en het verschil in snelheid en de manier waarop de fiets stuurde ten opzichte van de traditionele stadsfietsen, liet mij versteld staan. Aangezien ik in Nederland woonde, waren er niet veel mogelijkheden de fiets te benutten voor de doeleinden waarvoor hij ontwikkeld was en daarom begon ik de fiets te gebruiken op de verharde wegen (ja, met de noppenbanden, niet ideaal). Wetende dat ik veel sneller zou zijn als ik een racefiets zou hebben, besloot ik te gaan sparen voor mijn eerste echte racefiets. Een van mijn manieren om geld te verdienen was het bezorgen van kranten en je kan wel raden op welke manier dit gedaan wordt in Nederland!

Nu, vele fietsen en kilometers later, lokaal of tijdens een evenement als de Amstel Gold Race, de Marmotte, etc, geniet ik nog steeds enorm van het afzien op een van mijn fietsen. 

 

Je kan het je waarschijnlijk voorstellen dat het geen toeval was dat ik besloot in de fietsindustrie te gaan werken. Ik bezocht de lokale fietsspecialist zoveel keer per week dat de eigenaar mij uiteindelijk vroeg voor hem te komen werken. Niet lang nadat ik fulltime voor de winkel ben gaan werken, kreeg ik de mogelijkheid in dienst te komen van SRAM corporation op het Europese verkoop- en marketingkantoor in Nederland. Na een fantastische periode, waarin SRAM vele mooie merken overgenomen heeft, besloot ik te vertrekken naar een kleine startende onderneming in mijn woonplaats Zwolle, FFWD Wheels. Tijdens de jaren daarna was het verbazingwekkend om te zien wat er gepresteerd kan worden door een klein gedreven team en loyale distributeurs en dealers. Vooral de tevredenheid en waardering van de consumenten maakte ons allen erg trots. Helaas moet je in het leven soms afscheid nemen van iets waar je van houdt en na het bedrijf in 2012 verkocht te hebben, bleef het gevoel dat ik nog niet klaar was sterk aanwezig….

En er was nog steeds dat gevoel… iets met nog niet klaar zijn….. 

Toen ik in 2013 voorgesteld werd aan de mensen van Fallbrook International en ik kennis maakte met hun NuVinci continu variabele versnellingstechnologie, was het geen moeilijke keus aan de slag te gaan voor dit bedrijf als de verkoopdirecteur voor de fietsdivisie. Het concentreren op een totaal ander segment van de industrie was enorm uitdagend, vooral vanwege de unieke technologie, maar ik begon te merken dat ik weer dichter bij de sportieve kant de markt en de presterende consumenten wilde zijn. En er was nog steeds dat gevoel… iets met nog niet klaar zijn…..

Nu zijn we hier, met ZEAL, we kunnen niet wachten kennis met je te maken! 

 

ABOUT DANIEL

Meer dan 20 jaar geleden raakte ik geïnfecteerd met het fietsvirus en tot op de dag van vandaag is deze passie nog steeds sterk aanwezig. Ik hield de trainingskilometers bij en deed af en toe mee met een lokale wedstrijd. In het begin op mijn mountainbike en later ook op de racefiets. Ik zat aan de tv gekluisterd tijdens de professionele wedstrijden in de jaren 90 en met een magenta gekleurde “T” op mijn borst, reed ik lange ritten naar Frankrijk of ik ontdekte het World Cup parcours in Houffalize te voet. 

Meer dan 20 jaar geleden raakte ik geïnfecteerd met het fietsvirus en tot op de dag van vandaag is deze passie nog steeds sterk aanwezig

Gewoon als hobby en een manier om een beetje geld te verdienen, opende ik, na mijn schooltijd, een winkeltje voor fietsonderdelen in de garage. Het werd mij duidelijk dat er voor mij geen betere carrière zou zijn dan een waarbij het werk gecombineerd wordt met mijn passie voor fietsen. Na het afronden van mijn studie, ben ik begonnen te werken voor Canyon Bicycles als marketing manager en later als hoofd marketing en verkoop. Bijna 8 jaar lang heb ik mijn steentje bijgedragen aan de transformatie van het bedrijf van een low-budget online retailer tot een begeerd high-end merk, welke zich sterk gepositioneerd heeft in de professionele wielerwereld, met overwinningen in de Tour de France en op de WK.

 

In 2013 verliet ik Canyon om een totaal ander segment van de markt te ontdekken. Als marketingdirecteur van NuVinci Cycling, een Amerikaans bedrijf gespecialiseerd in continu variabele en automatische transmissies, concentreerde ik minder op het sportieve segment en meer op het mobiliteitsaspect van fietsen. Elektrische fietsen in combinatie met mechanische componenten met slimme IT technologieën, waren een belangrijk onderdeel van mijn marketing werk.

Uiteraard was ik nog steeds gepassioneerd over de high-end uitrusting van de professionele renners, volgde ik de grote verandering van de MTB wielafmetingen en de opkomende nieuwe racefietscategorieën op de voet. Uiteraard fietste ik zelf ook nog steeds zo vaak mogelijk. Af en toe met een collega, die later mijn zakenpartner werd om samen het nieuwe bedrijf in fietscomponenten, ZEAL, op te richten.