Geen verzendkosten; CAMERIG & HOUFFA wielen

RIM BRAKE Technology


Nadenken over een nieuw wielset, betekent vaak ook nadenken over manieren om je fiets sneller te maken. Maar hoe sneller je bent, hoe belangrijker de remprestaties zullen zijn. Laten we eerlijk zijn, een lichtgewicht en gewichtdragend onderdeel gebruiken als remoppervlak is nu niet direct de meest voor de hand liggende keuze en dit komt zelden voor bij andere vervoersmiddelen. En het remoppervlak is zelfs in de nabijheid van een met lucht gevulde rubberen band geplaatst en dit klinkt niet heel logisch als je erbij nadenkt dat de frictie tussen de velg en de remblokken hitte zal genereren tijdens het remmen. Maar het feit dat de meeste racefietsen nog steeds deze technologie gebruiken, komt niet alleen voort vanuit de historie. De velgrem is nog steeds de lichtste rem op de markt voor racefietsen en uiteindelijk maakt deze rem je dus ook sneller. We volgen de ontwikkeling van de schijfremmen op de voet, maar zijn het er ook over eens dat velgremmen een bestaansrecht hebben. Daarom was het ons doel de beste remprestaties te verkrijgen tijdens de ontwikkeling van de CAMERIG44 en RANDA35 wielen en geen focus te leggen op de algemene nadelen van velgremmen. 

Uiteindelijk maakt deze rem je dus ook sneller.

De frictie van de racebanden ten opzichte van de weg is erg laag en daarom is de maximum remkracht niet het enige getal waar rekening mee gehouden moet worden bij het evalueren van de algehele remprestaties. De doseerbaarheid, de prestaties in de regen en de generatie van hitte zijn allemaal aspecten die geoptimaliseerd moeten worden. 

fullscreen

 

Voor het remoppervlak van de CAMERIG44 en RANDA35 hebben we gebruik gemaakt van een speciaal geweven carbonsoort in combinatie met een epoxy dat ontwikkeld is om zeer hoge temperaturen aan te kunnen. Om ervoor te zorgen dat de eigenschappen van het materiaal volledig tot hun recht komen, is het extreem belangrijk dat de juiste bijpassende remblokken gebruikt worden. Na meerdere laboratoriumtests en praktijktests met meerdere types remblokken, zijn we tot de conclusie gekomen dat de Swissstop Black Prince remblokken de beste “partner” zijn voor onze velgen. Deze remblokken helpen mee aan het verlagen van de hitte en het verhogen van de doseerbaarheid. Swissstop Black Prince remblokken worden standaard meegeleverd in elk Ready to Ride pakket van wielen met velgremmen en deze ZEAL wielen mogen alleen gebruikt worden met dit type remblokken om ervoor te zorgen dat de garantie van kracht blijft.   

 

Ook al zijn we erin geslaagd een markt leidende combinatie te maken voor velgremmen, vragen we je vriendelijk onze informatie over het maximum systeem gewicht voor onze wielen door te nemen.